Xin Chao - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Anne Maas - WaarBenJij.nu Xin Chao - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Anne Maas - WaarBenJij.nu

Xin Chao

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 April 2014 | Vietnam, Hué

Na een paar dagen Hanoi, was het tijd om de drukte te verlaten en om de countryside van Vietnam te ontdekken. Na een iets te gezellig avondje in de lokale kroeg hadden we ons iets verslapen, maar het bleek dat we maar met z'n tweeen op uit zouden trekken dus gelukkig stond de taxi nog op ons te wachten.
Na een autoritje van 4 uur kwamen de rijstvelden en de bergen in zicht, net zoals op alle foto's van Vietnam. We werden opgewacht door een vriendelijk Vietnamees vrouwtje en werden we verwelkomt bij hun thuis. Tassen konden we in onze luxe kamer terecht, twee matrasjes op de grond, maar wat later bleek, lagen ze erg lekker!
Eerst kregen we een uitgebreide lunch, wat erg goed smaakte, waarna we op de fiets zijn gestapt om een tochtje te maken langs de rijstvelden en dorpjes. Echt heel leuk om het Vietnamese leven te zien. Henrieke en ik zaten boordevol vragen, maar helaas sprak onze gids niet echt goed Engels en snapten wij echt geen woord van wat hij zei. Na een tochtje van een paar uurtjes, terug gekeerd en kregen we nog een korte brommerles. Wel even wennen met al dat schakelen maar na een paar keer over een zandpaadje op en neer te hebben gereden, kregen we toch goedkeuring om de volgende dag de openbare weg op te gaan.
's Avonds weer genoten van de Vietnamese kookkkunsten en toen bleek aan de overkant een ware karaoke bar te bevinden, de discolampen werden buitgenzet en de muziek ging aan. HILARISCH!
De volgende dag dus op de brommer gestap om een tochtje van 14 km te maken, helaas hield mijn brommer het na 12 km het voor gezien en kon ik als een echt Sjonnie en Anita bij onze Vietnamese gids achterop, waardoor ik echt van de omgeving kon genieten, na elke bocht een nieuwe 3-op-reis-foto. Bij het meer aangekomen kregen we een rondvaar en nadien mochten we nog op de thee bij de kapitein van onze jacht om daarna weer terug te keren naar onze homestay waar onze taxi op ons stond te wachten om ons uit de rust te halen en ons terug te brengen naar de drukte van Hanoi.
Maar dit was maar voor korte duur want we hadden meteen voor de volgende dag een trip geboekt naar Halong bay. Gelukkig deze keer niet verslapen en kwamen precies op tijd aan om op de bus te stappen. Na een ritje van 150 km, waar je hier makkelijk 4 uur over doet, aangekomen in Halong bay. Omdat we om kosten te besparen bij een lokaal reisbureatuje hadden geboekt, was het nog een grote verrassing in wat voor staat we een boot aan zouden treffen. Zeker na waarschuwende berichten in de Lonely planet. Maar het bleek dat we alweer goed hadden gekozen en na een korte inspectie konden we echt gaan genieten. Eerst beetje relaxen op het dek, om vervolgens per kayak naar een floating village te gaan. Vietnamezen wonen hier zodat ze zoveel mogelijk vis kunnen vangen n dat ze dan niet elke keer terug naar huismoeten. Heel apart op met zien, zeker als je bedenkt dat ze geen elektriciteit of stromend water hebben. Na terugkomst op de boot een verfrissende duik genomen, wat erg welkom is na het benauwde weer van de afgelopen dagen. De rest van de middag genoten van het uitzicht met een heerlijke cocktail in de hand, om daarna op tijd het bedje in te duiken, want de volgend emorgen moesten we alweer om 7 uur paraat staan voor het ontbijt. (wat hebben we het toch slecht ;)) De voormiddag nog doorgebracht met het bezoeken van een grot, vond ik zelf niet heel bijzonder, maar het uitzicht wat er opvolgde was de moeite van het beklimmen van de trappen meer dan waard. En hebben ook geconcludeerd dat het niet voor niets 1 van de 7 natuurwonderen in de wereld is! Daarna voor de laatste keer terug naar Hanoi om vanuit daar de nachtbus naar Hue te pakken en zijn dan ook zeer benieuwd wat een nieuwe plek ons brengen gaat.

• 24 April 2014 - 19:43

Henk En Lumina:

Ha beste Anne

Potverdikke op de thee bij de kapitein. Weet je voor wie dat normaliter weggelegd is op een gemiddelde cruise??? Maar ja, was ik kapitein dan pikte ik ook jou er uit voor op de thee. Neen, dan dronken we een mooi glas wijn of een pint. Hartstikke fijn dat je daar heel ver weg lekker aan het genieten bent.
    Super!!!

Oh ja, overmorgen is Willem Alexander jarig. Ik zal jou afmelden op zijn party.

Houdoe

Henk en Lumina

• 27 April 2014 - 10:27

Ellen:

hey Anne geniet nog van jou vakantie en veel plezier.
    Van ons allemaal

• 09 Mei 2014 - 09:38

Oma:

Hallo Anne, fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Geniet samen met Henrieke nog van

al het moois dat jullie nog te zien krijgen. Pas goed op je zelf en tot ziens in Eersel.!!!!

Groetjes Oma en de rest.